Η περσινή εμπειρία του Σχολείου με τις διεθνείς συνεργασίες με σχολεία του εξωτερικού, που είχε ως αποτέλεσμα τη διαπίστευση ως International School από το British Council, μας ενέπνευσε να επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας με δύο Ειδικά Σχολεία…
Το σκεπτικό της ομάδας των εκπαιδευτικών που προχώρησε σε μια τέτοιου τύπου συνεργασία ήταν ότι η υλοποίηση κοινών σχεδίων δράσης με αυτά τα σχολεία μπορεί να προσφέρει μια σειρά από οφέλη τόσο για τους μαθητές όσο και για το εκπαιδευτικό προσωπικό σε διάφορους τομείς, όπως:
-Με το να καταρρίψουμε τα εμπόδια: Οι συνεργασίες μπορούν να βοηθήσουν στην αμφισβήτηση του παραδοσιακού διαχωρισμού μεταξύ μαθητών με και χωρίς αναπηρία, προωθώντας ένα σχολικό περιβάλλον πιο περιεκτικό και αποδεκτό.
- Με την κοινή μάθηση: Οι μαθητές και των δύο σχολείων μπορούν να μάθουν ο ένας από τον άλλο, ενθαρρύνοντας την ενσυναίσθηση, την κατανόηση και τον σεβασμό για τη διαφορετικότητα.
-Με κοινή χρήση πόρων: Οι συνεργασίες μπορούν να επιτρέψουν την ανταλλαγή πόρων, τεχνογνωσίας και εξοπλισμού, προς όφελος και των δύο σχολείων.
-Με διαφοροποιημένη διδασκαλία: Οι δάσκαλοι μπορούν να μάθουν ο ένας από τις προσεγγίσεις του άλλου στη διδασκαλία διαφορετικών μαθητών, βελτιώνοντας τις διδακτικές τους στρατηγικές.
-Με τη δημιουργία ισχυρότερων δεσμών: Οι συνεργασίες μπορούν να ενισχύσουν τον δεσμό μεταξύ
των σχολείων και της ευρύτερης κοινότητας, ενισχύοντας ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και υποστήριξη για όλους τους μαθητές.
-Με κοινές δραστηριότητες: Οι συλλογικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες μπορούν να φέρουν κοντά μαθητές, προσωπικό και οικογένειες και από τα δύο σχολεία, χτίζοντας μια αίσθηση κοινότητας.
-Επιδιώκοντας κοινή τεχνογνωσία: Οι δάσκαλοι και το προσωπικό και των δύο σχολείων μπορούν να μάθουν ο ένας από την τεχνογνωσία του άλλου σε τομείς όπως οι πρακτικές χωρίς αποκλεισμούς, η υποστηρικτική τεχνολογία και η διαφοροποιημένη διδασκαλία.
-Με τη συνεχή μάθηση: Οι συνεργασίες μπορούν να παρέχουν ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης και κατάρτισης και για τις δύο ομάδες προσωπικού.
Συνολικά, οι συνεργασίες μεταξύ των κανονικών σχολείων και των σχολείων με ειδικές ανάγκες μπορούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μάθησης πιο περιεκτικό, εμπλουτιστικό και υποστηρικτικό για όλους τους μαθητές.
Κατόπιν όλων αυτών και μετά από πρόσκληση του Longwill Primary School for Deaf children στο Birmingham της Αγγλίας, για ανταλλαγή εορταστικών ευχών, ανταποκριθήκαμε με μεγάλη μας χαρά.
Το επόμενο βήμα θα είναι η γνωριμία των μαθητών μέσω διαδικτύου.
Επίσης, το Σχολείο μας θα προβεί σε παρόμοιες δραστηριότητες με το 1ο Ειδικό Σχολείο Καλαμάτας.
Οι μαθητές του δεύτερου τμήματος της Δ΄ τάξης θα γνωρίσουν τους νέους τους φίλους μέσω διαδικτυακής συνάντησης και θα καθορίσουν από κοινού τη συνέχιση της υλοποίησης κοινών δράσεων.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι συνεργασίες μεταξύ των σχολείων γενικής αγωγής και των σχολείων με μαθητές που παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές ανάγκες μπορούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μάθησης πιο περιεκτικό, εμπλουτιστικό και υποστηρικτικό για όλους τους μαθητές.